Duckface

Recent News

DUCKFACE-LAPTOP-MOCKUP

Waarom elk bedrijf een website nodig heeft.

De online aanwezigheid van een bedrijf, ongeacht de branche, kan een enorme impact hebben op het succes ervan. Tegenwoordig realiseren sommige bedrijven zich nog steeds niet dat een meerderheid van hun klanten hun website bezoekt voordat ze een aankoop doen.

Het hebben van een sterke online aanwezigheid, met name een website, kan een beslissende factor zijn als het gaat om het genereren van meer inkomsten. Ja, de kwaliteit van uw website heeft invloed op de resultaten, maar het doel van dit artikel is om te benadrukken hoe belangrijk het is om ervoor te zorgen dat u een website heeft.

Ik heb inmiddels vele bedrijven van verschillende groottes geholpen bij het creëren van hun digitale aanwezigheid. In sommige gevallen aarzelen organisaties om online te gaan, omdat ze het gevoel hebben dat ze niet technisch onderlegd genoeg zijn en niet begrijpen hoe ze een website moeten beheren. Andere keren maken bedrijven zich zorgen over de prijs.

Het goede nieuws is dat er een oplossing bestaat die voor u werkt. Als u nog steeds overtuigd moet worden, volgen hier de belangrijkste redenen waarom het voor uw bedrijf belangrijk is om een ​​website te hebben:

Geloofwaardigheid

Een van de belangrijkste redenen waarom u een website voor uw bedrijf zou moeten hebben, is om de geloofwaardigheid van uw organisatie te vergroten. De kans is groot dat er meerdere bedrijven zijn die een vergelijkbare service aanbieden als die van u. Eén manier waarop u zich kunt onderscheiden is door een website te hebben die er goed uitziet en duidelijk kwaliteitsinformatie aan uw consumenten communiceert.

Zonder website kunnen mensen uw legitimiteit als bedrijf in twijfel trekken. Het hebben van een website is een kans om een ​​geweldige eerste indruk te maken en mensen het vertrouwen te geven dat u een echt bedrijf bent.

Merk

Uw merk onder de aandacht brengen van uw potentiële klanten is een van de belangrijkste dingen die u kunt doen. Door duidelijk vast te leggen wie u bent, wat u vertegenwoordigt en waar u voor staat, vergroot u de kans dat uw klanten bij u kopen.

Dit is ook iets waarmee u zich kunt onderscheiden van uw concurrenten. Zonder website kan het een enorme uitdaging zijn om dit te doen, omdat mensen niet gemakkelijk kwalitatieve en betrouwbare informatie over uw bedrijf kunnen vinden.

Leads

Misschien wel een van de meest intrigerende redenen om een website voor uw bedrijf te hebben, is dat dit uw kansen op leads kan vergroten.

Zodra mensen u online vinden, geïnteresseerd raken in uw product of dienst en meer willen weten, weten ze dankzij de informatie op uw website hoe ze contact met u kunnen opnemen, waardoor u de mogelijkheid krijgt om uw omzet te verhogen. Hoewel websites kosten met zich meebrengen, hebben ze bij correct gebruik een positieve ROI.

Organisch verkeer (zoekresulaten)

Zodra u online bent en een SEO-geoptimaliseerde website heeft, maakt u kans om in de zoekresultaten van Google te verschijnen. Dit betekent dat wanneer mensen naar een product of dienst zoeken, de kans bestaat dat uw website in de resultaten verschijnt. Dit geeft u de mogelijkheid om uw klantenbestand drastisch uit te breiden.

Het bespaart u tijd

Veel bedrijven worden gebeld door potentiële klanten of bestaande klanten met eenvoudige vragen over de locatie en openingstijden. Als u een oproep mist, blijft de klant ontevreden achter. Gesprekken kunnen uw personeel ook afleiden van de focus op de belangrijkste onderdelen van uw bedrijf.

Een website kan deze oproepen verminderen en de interne productiviteit verhogen. Tegelijkertijd helpt het klanten nuttige informatie te vinden zonder te hoeven bellen, wat uiteindelijk een algehele betere gebruikerservaring oplevert.

Updates en aankondigingen

Omdat uw website 24/7 online is, kunt u eenvoudig updates en aankondigingen naar uw klanten plaatsen. Het is een manier om ze op de hoogte te houden van alles wat u doet. Wanneer iets voor hen bijzonder relevant is, vergroot dit de kans dat u ze kunt verkopen.

Digitale Marketing

Als u van plan bent digitale marketing in te zetten om uw leads te vergroten en uw bedrijf te laten groeien, wilt u waarschijnlijk verkeer naar een website of landingspagina leiden. Om dit effectief te doen, maakt u gebruik van het verkeer dat eerder naar uw website is gegaan, zodat u de meest gekwalificeerde klanten kunt targeten en de beste ROI op uw advertentie-uitgaven kunt behalen. Dit is iets dat niet met terugwerkende kracht kan worden ingesteld, dus het is het beste om uw website vroeg te laten werken, zelfs als u op dit moment niet van plan bent advertenties weer te geven.

Websites zijn tegenwoordig essentieel geworden voor het bedrijfsleven. Ik raad ten zeerste aan er een te (laten) maken als u dat nog niet heeft gedaan. U kan het in de loop van de tijd verbeteren, maar de sleutel is om te beginnen.

bron: forbes.com - geschreven door Kasey Kaplan